Cache-Control: no-cache, no-store, must-revalidate
Updated on: 4/19/2025
Ειστε Αβαρικης Καταγωγης: ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΜΑΝΕ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ...

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΜΑΝΕ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ...

ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΜΑΝΕ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ...

 
Γιάννης Ντουνιάς (dünya στα τούρκικα,
στα οποία σημαίνει κόσμος...).

The voice of Greece:
Από το Μπιρ Αλλάχ,
στο σεβντά του Ντουνιά

 

 

 «Σαν βγαίνει ο Χότζας στο τζαμί,
αργά σαν σουρουπώνει
κι όταν ακούω Μπιρ Αλλάχ,
Μπιρ Αλλάχ,το στήθος μου ματώνει...
».



Σημείωση
:

 
Μπιρ Αλλάχ στα τούρκικα σημαίνει:
«ένας είναι ο θεός» (αναφέρεται στον Αλλάχ).

 









«Στην ανατολή το πάθος,
στης καρδιάς εκεί το βάθος
κι όταν σε πονάει το λάθος,
λέγεται σεβντάς».

 

 

 


 

Η ελπίδα για τη διάσωση του τουρκορωμέικου λαϊκού τραγουδιού βρίσκεται στους εναπομείναντες χασικλήδες ρεμπέτες εξ ανατολών και στους τσιφτετελομπουζουκτζήδες. 

 

 

 

Ντιρ ταμάμ...

 


 Και για να γίνει τζερτζελές και να μερακλώσετε, ακούστε κι αυτό:
         
«Γυφτοπούλα στο χαμάμ
κι εγώ πλερώνω ντιρ ταμάμ
όσα όσα τα πλερώνω
να σε γλέπω ντιρ ταμαμ

Για να μπείς να κάνεις μπάνιο
να μην πέσω κι αποθάνω
τσίμπι ρίμπι για Αλλάχ
».
 
Παρατηρείστε στο εξώφυλλο του δίσκου το
«The voice of Greece» και τους αρχαίους ελληνικούς κίονες...

 

 


 

Η ανατολική τουρκοαραβοπερσική μουσική, που έχει βαπτιστεί ελληνική από τους φελαχοποιημένους βαλκάνιους τουρκορωμιούς προγόνους μας και παίζεται εδώ και μία τουλάχιστον εκατονταπενηνταετία, καλά κρατεί στο πάλκο της Τουρκορωμιοσύνης. 

 

(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Η ινδική και τούρκικη ...ελληνική μουσική).  

 

Από τα «Το βαπόρι απ' την Περσία», τη «Ζιγκουάλα», το «Σήκω χόρεψε κουκλί μου», το «Ταξίμ ζειμπέκικο», τη «Ζαΐρα», τη «Μαντουβάλα», το «Καραπιπερίμ», το «Μπιρ Αλλάχ» και τα τόσα άλλα τούρκικα τραγούδια, φθάσαμε στο «Σεβντά» του λαϊκού μας τραγουδιστή με το εβραιο-τούρκικο όνομα, Γιάννη Ντουνιά. 



Μεγάλη εξέλιξη και πρόοδος... 

 

 


 Εκμέκ καταΐφι καϊμάκι, σάμαλι, μπακλαβάς, σεκέρ παρέ, σαραγλάκια,
χανούμ μπουρέκ. Αχ Τουρκορωμιοσύνη μου, με τα σερμπέτια σου...

 

Τα είπανε κι αυτοί στο Σκάι και παρεξηγήθηκαν οι ρεμπεσκέδες τουρκοσπορίτες. Η παράδοση, που τόσο πολύ καυχώνται οι εθνικιστές τουρκορωμιοί με τα αρχαία ελληνικά ονόματα και με αρχηγό τους τον κατ΄ ευθείαν απόγονο του Περικλή «Καρα-τζαφέρ», παραμένει ντούρα και τσαμπουκαλεμένη (στα τουρκικά δυνατή και έτοιμη να επιτεθεί).

 

 

 


 

«Μες της πόλης τα στενά μια χανούμισσα γλυκιά
μου ΄χει κάψει την καρδιά.
Αχ Καραπιπερίμ, πιπερίμ, πιπερίμ,
έσμερ σεκερίμ, σεκερίμ, σεκερίμ,
άσε πια τα πλούτη και τον Ιμπραήμ
».


Σύγχρονη ρεγκίζουσα διασκευή του Καραπιπερίμ από ένα μοντέρνο
συγκρότημα της Τουρκορωμιοσύνης, τους Locomondo.

 

 


 

 Έτσι κι εσύ μπουζουκτζή με τσαμπουκά, ρεμπέτ ασκέρι μου, μεμέτη καραμπουζουκλή μου, για χαμπίμπι για λελέλι, χόρεψέ μου τσιφτετέλι. 



Τουρλού μπαχτσίς, τσογλάν χασίς, αχταρμά κεμπάπ με μπόλικο τζατζίκ, φερεντζέ σκεμπέ, μπαχτσέ τσιφλίκ, εκμεκ μπακλαβά τίγκα στο σιρόπ... 



Γιαβρούμ...

 

 

 


 

 

 

 


 Η Άννα Γούλα σατυρίζει τα «ντέρτια» της Τουρκορωμιοσύνης.

 

 


 

 Ούστ από δω ρεζίληδες, ραγιάδες καραγκιόζηδες, ανάξιοι τριτοκοσμικοί τουρκορωμιοί.

 

 

 

https://www.freeinquiry.gr/ 

 

 

 


 

 

 

 ΡΩΜΙΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ!!

 


 

ΡΩΜΙΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ!!




 

 

 

 

 

 

Ρωμιός < (κληρονομημένο) μεσαιωνική ελληνική Ρωμαῖος (πολίτης του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους, του Βυζαντίου), < ελληνιστική κοινή Ῥωμαῖος (πολίτης του Ρωμαϊκού κράτους) < λατινική Romanus, Ῥώμη Roma[1]

 

 

 


 

 

Εγώ είμαι ρωμιός 

 


 

 

Αρβελέρ: Να σταματήσουμε να λέμε ότι είμαστε Έλληνες! 

 


 

 

 

 

 

GEORGE SOROS : ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ 

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ












 

 


 

 

Αλβανίδα ιστορικός: Οι Έλληνες είναι Αλβανοί 

 

 

 

 

Αλβανική προπαγάνδα στα σχολεία 

 

 

 

 

 

Γνωρίστε τους Ούντις - Ένα έθνος Αλβανων απο τον Καυκασο - life 

 

 

 

Το χωριό Νιτζ στο Αζερμπαϊτζάν, κατοικείται από τους απογόνους των Αλβανών του Καυκάσου. Οι Ούντις είναι ένα αρχαίο έθνος, με μεγάλη και πλούσια ιστορία.

Σήμερα υπάρχουν μερικές χιλιάδες Ούντις σε όλο τον κόσμο.

Περίπου 4.000 ζουν, στο Νιτζ. Το χωριό δεν βρίσκεται μακριά από την πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου των Αλβανών του Καυκάσου. Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι αυτή η γη, ανήκε πάντα στους Ούντις.

 

 

 Γνωρίστε τους Ούντις - Ένα αρχαίο έθνος με μεγάλη ιστορία

 Γνωρίστε τους Ούντις - Ένα αρχαίο έθνος με μεγάλη ιστορία

Το χωριό Νιτζ στο Αζερμπαϊτζάν, κατοικείται από τους απογόνους των Αλβανών του Καυκάσου. Οι Ούντις είναι ένα αρχαίο έθνος, με μεγάλη και πλούσια ιστορία.

Σήμερα υπάρχουν μερικές χιλιάδες Ούντις σε όλο τον κόσμο.

Περίπου 4.000 ζουν, στο Νιτζ. Το χωριό δεν βρίσκεται μακριά από την πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου των Αλβανών του Καυκάσου. Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι αυτή η γη, ανήκε πάντα στους Ούντις.

«Στο αλβανικό κράτος του Καυκάσου υπήρχαν 26 φυλές. Οι Ούντις ήταν μία απο τις πιο ισχυρές. Ξεχώριζαν για την πίστη τους, τη Βίβλο, τη γλώσσα τους και τα γραπτά τους κείμενα»
υποστηρίζει μιλώντας στο euponews, o Όλεγκ Ντανακίρι, διευθυντής του πολιτιστικού κέντρου των Ούντις.

Ο Χριστιανισμός ήταν η επίσημη θρησκεία της Αλβανίας του Καυκάσου. Οι Ούντοι της Νίτζ διατήρησαν την πίστη τους, ακόμα και στη σοβιετική εποχή, όταν δεν υπήρχε χώρος προσευχής. Μία αρχαία εκκλησία αναστηλώθηκε το 2007. Ο ιερέας που θα λειτουργεί εδώ, αυτή την περίοδο σπουδάζει σε θεολογική σχολή στο εξωτερικό.

«Οι Ούντις είναι πολύ ιδιαίτεροι άνθρωποι. Η γλώσσα τους είναι μια σπάνιας ομάδας γλωσσών του Καυκάσου. Ανήκουμε στην χριστιανική εκκλησία της Ανατολής. Τώρα στόχος μας είναι να αποκαταστήσουμε την ανεξαρτησία της αλβανικής εκκλησίας στο Αζερμπαϊτζάν» δήλωσε ο Ρόμπετρτ Μομπίλι, επικεφαλής του χριστιανικού κέντρου της πόλης.

Τα χριστιανικά σύμβολα πάντα ήταν κομμάτι της καθημερινότητας των Ούντις. Τα κοστούμια των μουσικών παραμένουν ίδια εδώ και αιώνες, και έτσι διηγούνται την ιστορία μιας πίστης.

«Εδώ μπορείτε να δείτε έναν αρχαίο σταυρό της Αλβανίας του Καυκάσου. Στην πίσω πλευρά υπάρχει ένας ήλιος με οκτώ βέλη. Συμβολίζει το προσκύνημα στο Ισραήλ. Όποιος φοράει αυτό τον σταυρό, σημαίνει πως βαφτίστηκε εκεί» υποστηρίζει ο μουσικός, Κάρλεν Σχιρβάνι

Οι Ούντις ξεκινούν να μαγειρεύουν, μόνο όταν η ζύμη έχει την ευλογία του θεού. Η τσουκνίδα είναι το κύριο συστατικό του Αφάρ. Αυτό το άγριο φυτό είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και στην αρχαιότητα αποτελούσε πηγή δύναμης για τους φτωχούς

Σύντομα η κοινότητα του Νίτζ θα εκδώσει βιβλίο με 100 σπάνιες συνταγές των Ούντις.

«Έμαθα να το μαγειρεύω από τη μητέρα μου. Εκείνη είχε διδαχθεί από τη γιαγιά μου. Τώρα εγώ μαθαίνω την κόρη μου να μαγειρεύει. Το Αφάρ είναι δύσκολο φαγητό, δεν είναι εύκολο να γίνει. Αυτό το πιάτο θα υπάρχει όσο εμείς, οι Ούντις βρισκόμαστε σε αυτόν τον κόσμο. Θα είναι πάντα ένα μέρος της ζωής μας» λέει η Ρίτα Ντανακίρι.

Οι Ούντις μιλούν την γλώσσα των Αζέρων, όμως κυρίως χρησιμοποιούν την δική τους, γλώσσα. Το αρχαίο αλφάβητο έχει αντικατασταθεί από λατινικά γράμματα, που είναι πιο εύκολα για τα μικρά παιδιά.

Νέα σχολικά βιβλία δημοσιεύονται κάθε χρόνο. Η δημιουργός τους και δάσκαλος , Βενέρα Αντόνοβα, ετοιμάζει τα ηλεκτρονικά λεξικά από Ούντι στα αγγλικά και από Ούντι σε Αζέρικα.

Ο Γκριγκόρι άρχισε να γράφει ποιήματα στην γλώσσα των Ούντις, όταν ήταν μικρό αγόρι.
Υποστηρίζει πως αυτή είναι η γλώσσα του Θεού.

Το βράδυ που συνάντησε την δημοσιογράφο του euronews, δούλευε ένα ποίημα που πρόσφερε ως δώρο γενεθλίων στη μητέρα του.

«Η μητρική μου γλώσσα είναι η μούσα μου. Οι ήχοι της είναι τόσο τέλειοι. Μου επιτρέπει να μεταφράζω την ομορφιά του κόσμου σε λέξεις» υποστηρίζει ο ποιητής Γκριγκόρι Μεσάρι.

Όταν φτάσαμε στο Νίτζ, το χωριό ετοιμαζόταν για μια μεγάλη γιορτή. Δύο νέοι άνθρωποι παντρεύονται, όμως οι παραδόσεις τηρούνται. Γι’ αυτό και νεαρά κορίτσια βοηθούν τη νύφη να ετοιμαστεί.

Το ψωμί κόβεται πάνω από το κεφάλι της. Αυτό σημαίνει πως από εδώ και μπρος, εκείνη είναι υπεύθυνη για την οικογενειακή εστία.

Την ίδια ώρα, ο γαμπρός ξυρίζεται. Οι επισκέπτες δίνουν χρήματα για τον επαγγελματία κουρέα. Η αποστολή του είναι πολύ σημαντική.

«Όταν ένα παιδί γεννιέται είναι μωρό, μετά γίνεται παιδί και μετά έφηβος. Όμως για να γίνει άνδρας πρέπει να παντρευτεί. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος.
Αυτό το ξύρισμα συμβολίζει το μεγάλο βήμα προς την ενήλικη ζωή. Δείχνει ότι γίνεται άνδρας» υποστηρίζει ο Αλεξάντρ Κανκάλοβ.

Το τελετουργικό του γάμου, έχει τις ρίζες του στην εποχή που οι άνδρες έφευγαν για κυνήγι, ώστε να θρέψουν τις οικογένειές τους.

Κάποιος πυροβολεί ένα στόχο. Αυτή τη φορά πρόκειται για ένα κρεμμύδι που κρέμεται από το δέντρο.

Αυτός που θα πετύχει τον στόχο έχει την τιμή να παραδώσει το όπλο στο γαμπρό.

«Από το Νίτζ φεύγουμε για τα Γκομπουστάν, γνωστά και ως «φλεγόμενα βουνά».Έτσι αποκαλούν οι ντόπιοι τα περίφημα ηφαίστεια λάσπης. Θα γνωρίσουμε την μαγική τους δύναμη στο επόμενο επεισόδιο του προγράμματος «Η ζωή των Αζέρων» μεταδίδει η απεσταλμένη του euronews, Γκαλίνα Πολόνσκαγια.

 

 

 

 

 

 


theologos vasiliadis

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου