Βόρεια Μακεδονία : Αυτή είναι η ιστορία των Αλβανών – Ηρθαν από τον Καύκασο
Οι Αλβανοί δεν είναι απόγονοι των Ιλλυριών, αλλά ήρθαν στα Βαλκάνια από τον Καύκασο, αναφέρει σε ιστορικό άρθρο εφημερίδα της Βόρειας Μακεδονίας, με αφορμή τη διαμάχη και τις έντονες αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει στη χώρα για τις περιγραφές των σχολικών βιβλίων σχετικά με την καταγωγή τους.
Με αφορμή τη συζήτηση που διεξάγεται στη Βόρεια Μακεδονία για τα ιστορικά σχολικά βιβλία τα οποία αναφέρουν ότι ο αλβανικός πληθυσμός δεν είναι αυτόχθων, αλλά έχει μεταναστεύσει από τον Καύκασο στα Βαλκάνια, καθώς και τις αντιδράσεις των Αλβανών για αυτές τις ιστορικές αναφορές, η εφημερίδα των Σκοπίων Nova Makedonija φιλοξενεί άρθρο για την προέλευσή τους.
Στα βουνά του Καυκάσου
Η Αλβανία, ως κρατική οντότητα, δημιουργήθηκε κατά τον 2ο αιώνα προ Χριστού, στα βουνά του Καυκάσου και στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας, στην Ασία, σημειώνεται στο άρθρο του Δρος Dragan Poposki.
«Ηταν ένα κράτος στην ευρύτερη περιοχή Σιρβάν, του οποίου η έκταση απλώνεται σήμερα στο Αζερμπαϊτζάν και το Νταγκεστάν.
Υπήρχαν 24 φυλές που ζούσαν σε αυτό το αλβανικό κράτος, με 12 ομιλούμενες διαλέκτους.
Η χώρα πήρε το όνομά της από την πόλη Albane, στην Κασπία Θάλασσα.
Η ρωσίδα ιστορικός Σβετλάνα Πλετνούοβα, στα βιβλία της «Χαζάροι» και «Χρονολογία της Καυκασιανής Αλβανίας» αναφέρει ιστορικές αναφορές αρχαίων και μεσαιωνικών πηγών που εντοπίζουν την ύπαρξη της καυκασιανής Αλβανίας.
Αραβες και εξισλαμισμός
Κι άλλοι ιστορικοί ασχολούνται με αυτό το θέμα. Από το 370, πόλεμοι διεξάγονταν συχνά μεταξύ των κρατών του Καυκάσου.
Η Αλβανία ήταν μια συχνά κατακτημένη χώρα. Το 682, οι Χαζάροι και οι Αλβανοί βελτίωσαν τις σχέσεις τους, όταν ο πρίγκιπας των Χαζάρων Αλτ Ιλίτβερ παντρεύτηκε πριγκίπισσα της Αλβανίας.
Στη συνέχεια, οι Χαζάροι δέχθηκαν τον Χριστιανισμό από τους Αλβανούς. Το 724, οι Αραβες κατέλαβαν την Αλβανία από τους Χαζάρους και επέβαλαν τον ισλαμισμό σε αυτήν.
Το 730, ο πρίγκιπας των Χαζάρων Μπαριούλ Μπαρντζίλ κατακτά την Αλβανία. Ως αντίπαλος του Ισλάμ, διαπράττει πογκρόμ ενάντια σε εξισλαμισμένους Αλβανούς. Μερικοί από τους εξισλαμισμένους Αλβανούς, για να γλιτώσουν, καταφεύγουν στις αραβικές χώρες του αραβικού χαλιφάτου.
Η εγκατάσταση στη Νότια Ιταλία
Τον 8ο αιώνα, το αραβικό χαλιφάτο, που εκτείνεται μέχρι τη Μεσόγειο, κατέκτησε τη Σικελία και τη νότια Ιταλία.
Σε αυτές τις περιοχές, προκειμένου να ενισχυθούν η άμυνα και το Ισλάμ, το Χαλιφάτο μετέφερε και αποίκισε Αλβανούς από την καυκασιανή Αλβανία.
Ο μεσαιωνικός συγγραφέας Μάφνος Ποτάβιος αναφέρει ότι τους αλβανούς μετανάστες στη Σικελία και τη νότια Ιταλία τους ονόμασαν «παιδιά του Καυκάσου».
Το 980, οι Ρωμαίοι, με επικεφαλής τον στρατηγό Γεώργιο Μανιάκη, ανακατέλαβαν τη Σικελία και τη νότια Ιταλία και οι Αλβανοί εκχριστιανίζονται.
Τον 10ο αιώνα, διεξήχθησαν οι πόλεμοι για την υπεροχή και την ανεξαρτησία ορισμένων πριγκιπάτων στα Βαλκάνια.
Ο στρατηγός Γεώργιος Μανιάκης, οργανώνοντας στρατό, ξεκίνησε για την Κωνσταντινούπολη.
Ο στρατός του, ως μισθοφορικός, περιλαμβάνει Αλβανούς από την καυκάσια Αλβανία που έχουν εγκατασταθεί στη Σικελία και τη νότια Ιταλία.
Μεταφέρθηκαν από τους Τούρκους
Διασχίζοντας την Αδριατική Θάλασσα, ο Μανιάκης συγκρούστηκε με τον στρατό του πρίγκιπα Στέφαν Βόισλαβ το 1043. Ο Μανιάκης πεθαίνει και ο στρατός του αιχμαλωτίζεται.
Οι μισθοφόροι, αποτελούμενοι από καυκάσιους Αλβανούς, επρόκειτο να θανατωθούν. Με εκκλήσεις για έλεος και υπακοή και ότι θα εξυπηρετούσαν τον νέο αφέντη, ο πρίγκιπας Στέφαν Βόισλαβ τους εγκατέστησε κοντά στην πόλη Ραμπίν (στη σημερινή Αλβανία), κατεστραμμένη και ακατοίκητη περιοχή από τις μάχες που διεξήχθησαν το 1042.
Είναι οι πρώτοι Αλβανοί, σε πολύ μικρό αριθμό, που εγκαταστάθηκαν στα Βαλκάνια.
Μετά την κατάκτηση των Βαλκανίων από τους Τούρκους στα τέλη του 14ου αιώνα, υπήρξαν αντιστάσεις και εξεγέρσεις από τον σλαβικό πληθυσμό σε αυτό το μέρος των Βαλκανίων.
Για την προστασία των συμφερόντων της Αυτοκρατορίας, ο Σουλτάνος Γ Αχμέντ Χαν, από το 1708 έως το 1713 μετέφερε άποικους Αλβανούς από την καυκάσια Αλβανία (όπου βρίσκονταν υπό την τουρκική αυτοκρατορία), στην περιοχή της Ηπείρου (σύγχρονη Αλβανία).
«Αρνήθηκαν και τη γλώσσα τους»
Για τον ευκολότερο γεωγραφικό προσανατολισμό, την περιοχή που αποικίστηκε με Αλβανούς από την καυκάσια Αλβανία, οι Τούρκοι την ονόμασαν Αρναουτία -Arnautia (στην περιοχή των Τούρκων – μεταναστών).
Οι εγκατεστημένοι (άποικοι) Αλβανοί, υπό την προστασία των Τούρκων, εκδήλωσαν έντονη επιθετικότητα και βαρβαρότητα με λεηλασίες, εμπρησμούς και δολοφονίες του αυτόχθονου πληθυσμού, για τον σφετερισμό της επικράτειάς τους σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων και στη συνέχεια μέσω των βουνών Korab, Shar Platinina και Prok.
Στα νεότερα χρόνια, ορισμένοι αλβανοί φιλόλογοι για να εδραιώσουν την παρουσία τους στα Βαλκάνια διέδωσαν τις ιδέες ότι είναι αυτόχθονες πληθυσμοί των Βαλκανίων, και μάλιστα απόγονοι των Ιλλυριών, κάτι, φυσικά, που δεν είναι αλήθεια.
Εκτός από τα ιστορικά γεγονότα, αρνήθηκαν και τη γλώσσα τους, την οποία έφεραν μαζί τους οι μετανάστες από την Αλβανία του Καυκάσου, την αλβανική γλώσσα.
Εχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η ιλλυρική γλώσσα ανήκει στην ομάδα KENTUM (γλώσσες των ευρωπαϊκών λαών), ενώ η αλβανική γλώσσα ανήκει στην ομάδα SATEM (γλώσσες ασιατικών λαών).
«Εχουν απλωθεί»
Μέχρι το 1912 δεν υπάρχει καμία χώρα στα Βαλκάνια με το όνομα Αλβανία.
Ο Εκρέμ Τσεμπάι, επικεφαλής της αλβανικής επιστήμης και πρόεδρος της Αλβανικής Ακαδημίας Επιστημών, το 1972 θα γράψει: «Το έδαφος όπου ζουν οι Αλβανοί σήμερα, δεν είναι συγκεκριμένο αλλά έχουν απλωθεί σε διάφορες περιοχές τόσο της Αλβανίας όσο και των γειτονικών χωρών», καταλήγει το δημοσίευμα.
ΡΩΜΙΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ!!
ΡΩΜΙΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ!!
- Ρωμιός < (κληρονομημένο) μεσαιωνική ελληνική Ρωμαῖος (πολίτης του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους, του Βυζαντίου), < ελληνιστική κοινή Ῥωμαῖος (πολίτης του Ρωμαϊκού κράτους) < λατινική Romanus, Ῥώμη Roma[1]
Αρβελέρ: Να σταματήσουμε να λέμε ότι είμαστε Έλληνες!
GEORGE SOROS : ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΓΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Αλβανίδα ιστορικός: Οι Έλληνες είναι Αλβανοί
Αλβανική προπαγάνδα στα σχολεία
Γνωρίστε τους Ούντις - Ένα έθνος Αλβανων απο τον Καυκασο - life
Το χωριό Νιτζ στο Αζερμπαϊτζάν, κατοικείται από τους απογόνους των Αλβανών του Καυκάσου. Οι Ούντις είναι ένα αρχαίο έθνος, με μεγάλη και πλούσια ιστορία.
Σήμερα υπάρχουν μερικές χιλιάδες Ούντις σε όλο τον κόσμο.
Περίπου 4.000 ζουν, στο Νιτζ. Το χωριό δεν βρίσκεται μακριά από την πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου των Αλβανών του Καυκάσου. Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι αυτή η γη, ανήκε πάντα στους Ούντις.
Γνωρίστε τους Ούντις - Ένα αρχαίο έθνος με μεγάλη ιστορία
Το χωριό Νιτζ στο Αζερμπαϊτζάν, κατοικείται από τους απογόνους των Αλβανών του Καυκάσου. Οι Ούντις είναι ένα αρχαίο έθνος, με μεγάλη και πλούσια ιστορία.
Σήμερα υπάρχουν μερικές χιλιάδες Ούντις σε όλο τον κόσμο.
Περίπου 4.000 ζουν, στο Νιτζ. Το χωριό δεν βρίσκεται μακριά από την πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου των Αλβανών του Καυκάσου. Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι αυτή η γη, ανήκε πάντα στους Ούντις.
«Στο αλβανικό κράτος του
Καυκάσου υπήρχαν 26 φυλές. Οι Ούντις ήταν μία απο τις πιο ισχυρές.
Ξεχώριζαν για την πίστη τους, τη Βίβλο, τη γλώσσα τους και τα γραπτά
τους κείμενα»
υποστηρίζει μιλώντας στο euponews, o Όλεγκ Ντανακίρι, διευθυντής του πολιτιστικού κέντρου των Ούντις.
Ο Χριστιανισμός ήταν η επίσημη θρησκεία της Αλβανίας του Καυκάσου. Οι Ούντοι της Νίτζ διατήρησαν την πίστη τους, ακόμα και στη σοβιετική εποχή, όταν δεν υπήρχε χώρος προσευχής. Μία αρχαία εκκλησία αναστηλώθηκε το 2007. Ο ιερέας που θα λειτουργεί εδώ, αυτή την περίοδο σπουδάζει σε θεολογική σχολή στο εξωτερικό.
«Οι Ούντις είναι πολύ ιδιαίτεροι άνθρωποι. Η γλώσσα τους είναι μια σπάνιας ομάδας γλωσσών του Καυκάσου. Ανήκουμε στην χριστιανική εκκλησία της Ανατολής. Τώρα στόχος μας είναι να αποκαταστήσουμε την ανεξαρτησία της αλβανικής εκκλησίας στο Αζερμπαϊτζάν» δήλωσε ο Ρόμπετρτ Μομπίλι, επικεφαλής του χριστιανικού κέντρου της πόλης.
Τα χριστιανικά σύμβολα πάντα ήταν κομμάτι της καθημερινότητας των Ούντις. Τα κοστούμια των μουσικών παραμένουν ίδια εδώ και αιώνες, και έτσι διηγούνται την ιστορία μιας πίστης.
«Εδώ μπορείτε να δείτε έναν αρχαίο σταυρό της Αλβανίας του Καυκάσου. Στην πίσω πλευρά υπάρχει ένας ήλιος με οκτώ βέλη. Συμβολίζει το προσκύνημα στο Ισραήλ. Όποιος φοράει αυτό τον σταυρό, σημαίνει πως βαφτίστηκε εκεί» υποστηρίζει ο μουσικός, Κάρλεν Σχιρβάνι
Οι Ούντις ξεκινούν να μαγειρεύουν, μόνο όταν η ζύμη έχει την ευλογία του θεού. Η τσουκνίδα είναι το κύριο συστατικό του Αφάρ. Αυτό το άγριο φυτό είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και στην αρχαιότητα αποτελούσε πηγή δύναμης για τους φτωχούς
Σύντομα η κοινότητα του Νίτζ θα εκδώσει βιβλίο με 100 σπάνιες συνταγές των Ούντις.
«Έμαθα να το μαγειρεύω από τη μητέρα μου. Εκείνη είχε διδαχθεί από τη γιαγιά μου. Τώρα εγώ μαθαίνω την κόρη μου να μαγειρεύει. Το Αφάρ είναι δύσκολο φαγητό, δεν είναι εύκολο να γίνει. Αυτό το πιάτο θα υπάρχει όσο εμείς, οι Ούντις βρισκόμαστε σε αυτόν τον κόσμο. Θα είναι πάντα ένα μέρος της ζωής μας» λέει η Ρίτα Ντανακίρι.
Οι Ούντις μιλούν την γλώσσα των Αζέρων, όμως κυρίως χρησιμοποιούν την δική τους, γλώσσα. Το αρχαίο αλφάβητο έχει αντικατασταθεί από λατινικά γράμματα, που είναι πιο εύκολα για τα μικρά παιδιά.
Νέα σχολικά βιβλία δημοσιεύονται κάθε χρόνο. Η δημιουργός τους και δάσκαλος , Βενέρα Αντόνοβα, ετοιμάζει τα ηλεκτρονικά λεξικά από Ούντι στα αγγλικά και από Ούντι σε Αζέρικα.
Ο Γκριγκόρι άρχισε να γράφει ποιήματα στην γλώσσα των Ούντις, όταν ήταν μικρό αγόρι.
Υποστηρίζει πως αυτή είναι η γλώσσα του Θεού.
Το βράδυ που συνάντησε την δημοσιογράφο του euronews, δούλευε ένα ποίημα που πρόσφερε ως δώρο γενεθλίων στη μητέρα του.
«Η μητρική μου γλώσσα είναι η μούσα μου. Οι ήχοι της είναι τόσο τέλειοι. Μου επιτρέπει να μεταφράζω την ομορφιά του κόσμου σε λέξεις» υποστηρίζει ο ποιητής Γκριγκόρι Μεσάρι.
Όταν φτάσαμε στο Νίτζ, το χωριό ετοιμαζόταν για μια μεγάλη γιορτή. Δύο νέοι άνθρωποι παντρεύονται, όμως οι παραδόσεις τηρούνται. Γι’ αυτό και νεαρά κορίτσια βοηθούν τη νύφη να ετοιμαστεί.
Το ψωμί κόβεται πάνω από το κεφάλι της. Αυτό σημαίνει πως από εδώ και μπρος, εκείνη είναι υπεύθυνη για την οικογενειακή εστία.
Την ίδια ώρα, ο γαμπρός ξυρίζεται. Οι επισκέπτες δίνουν χρήματα για τον επαγγελματία κουρέα. Η αποστολή του είναι πολύ σημαντική.
«Όταν
ένα παιδί γεννιέται είναι μωρό, μετά γίνεται παιδί και μετά έφηβος. Όμως
για να γίνει άνδρας πρέπει να παντρευτεί. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος.
Αυτό το ξύρισμα συμβολίζει το μεγάλο βήμα προς την ενήλικη ζωή. Δείχνει ότι γίνεται άνδρας» υποστηρίζει ο Αλεξάντρ Κανκάλοβ.
Το τελετουργικό του γάμου, έχει τις ρίζες του στην εποχή που οι άνδρες έφευγαν για κυνήγι, ώστε να θρέψουν τις οικογένειές τους.
Κάποιος πυροβολεί ένα στόχο. Αυτή τη φορά πρόκειται για ένα κρεμμύδι που κρέμεται από το δέντρο.
Αυτός που θα πετύχει τον στόχο έχει την τιμή να παραδώσει το όπλο στο γαμπρό.
«Από το Νίτζ φεύγουμε για τα Γκομπουστάν, γνωστά και ως «φλεγόμενα βουνά».Έτσι αποκαλούν οι ντόπιοι τα περίφημα ηφαίστεια λάσπης. Θα γνωρίσουμε την μαγική τους δύναμη στο επόμενο επεισόδιο του προγράμματος «Η ζωή των Αζέρων» μεταδίδει η απεσταλμένη του euronews, Γκαλίνα Πολόνσκαγια.
theologos vasiliadis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου